23-10-2012

Jornada commemorativa a Llinars del Vallès: "FES SALUT PER LA SALUT MENTAL”

Com cada any Fundació LAR ha participat en el programa d’activitats pel Dia Mundial de la Salut Mental que es celebra a la comarca del Vallès Oriental, enguany sota el lema “Invertim en Salut Mental”.

El dia 5 d’Octubre es va celebrar la IIIª  Jornada “Fes Salut per la Salut Mental” a Llinars del Vallès, organitzada pel Club Social Torrassa de Fundació Lar, i que va comptar amb la col·laboració de l’Associació de Dones de Llinars, l’Ajuntament d’aquest municipi i la Llar Residència Tres Pins del CPB.

Aquesta Jornada lúdic-esportiva va dirigida a la població general, i pretén promoure la salut física com element afavoridor d’una bona salut mental, així com facilitar la integració  de les persones amb malaltia mental que conviuen al municipi de Llinars del Vallès per tal de trencar els possibles estigmes existents cap aquest col·lectiu.

La Jornada va ser inaugurada per la Sra. Mercedes Montoy, coordinadora de Fundació Lar;  el Sr. Martí Pujol, alcalde de Llinars del Vallès;  i es va comptar amb la col·laboració especial del Sr. Jaume Mateu, conegut per “Tortell Poltrona” que va trobar una manera original i divertida de continuar el pregó fent conscient a la gent sobre la importància de trencar estigmes davant la malaltia mental. A més, durant tota la jornada es va comptar  amb el Sr. Germà Morlans com a figura d’speaker que a la vegada que informava de les activitats que s’anaven realitzant també transmetia informació sobre salut mental.

Per tal de fomentar la participació comunitària, durant la Jornada es van organitzar diverses activitats lúdic-esportives, implicant diferents entitats del municipi, obertes a tots els ciutadans. Enguany han participat a la Jornada el Club d’escacs, el de bàsquet, de futbol, i el de patinatge i  gimnàstica rítmica de Llinars del Vallès, que van fer la cloenda de la Jornada amb una exhibició. El Grup de Batuka (Vanessa Sánchez), un taller de Txi-kung (Jose Luis Muñoz), de Ioga (Carme Pauner), i també es va comptar amb la participació de l’Associació Passaltpas “Danses del Món” de Sant Celoni i Granollers.

Per tal d’incloure el col·lectiu d’infants del poble es va comptar amb varis inflables (com el futbolí humà, les bitlles catalanes i el minigolf) cedits per la Diputació de Barcelona, i també es va realitzar un  taller de dibuix organitzat pels usuaris del Club Social  Torrassa. D’altra banda, també hi havia estands informatius sobre salut mental, i venta de pastissos, entrepans de botifarres i stocks.

Tots els tallers i activitats organitzades van tenir ple aforament durant tota la tarda, adquirint un ambient festiu  entre tots els participants.