29-11-2021

DES DEL SERVEI D’ACOMPANYAMENT A LA VIDA INDEPENDENT FOMENTEM L’HÀBIT DE CAMINAR

Des del Servei d’Acompanyament a la Vida Independent (SAVI) de  Fundació Lar  fa un parell d’anys vam iniciar l’activitat de realitzar una caminada grupal amb diferents persones beneficiàries del servei amb l’objectiu de promoure l’activitat física, la vida saludable, les relacions interpersonals i el contacte amb la natura.

Malauradament, amb la pandèmia de la Covid-19 vam haver de posposar-les i, després de tant de temps estem molt contents d’informar-vos que hem tornat a recuperar les caminades grupals!

En aquests moments, l’activitat es realitza amb un grup tancat de quatre persones acompanyades per una professional. Les caminades, per proximitat al domicili de les persones usuàries, es realitzen al Parc Natural de Gallecs, a Mollet del Vallès i tenen una durada d’una hora i mitja. És un entorn natural i protegit de gran extensió que connecta amb diferents poblacions de la zona del Vallès Oriental i Occidental, que disposa de diverses rutes que porten a les diferents poblacions de la comarca.

A l’haver diferents itineraris, es busca el consens i es decideix entre tots la ruta a realitzar aquell dia (ermita, horts, ruta caga tió, Santa Perpètua,  Parets...)

Més enllà de promoure un hàbit saludable, durant l’activitat es fomenta la comunicació entre les persones, es crea un ambient relaxat, sa i agradable. Aquestes caminades permeten la relació amb altres persones fora de l’entorn diari de cadascú. Es parlen de diferents temes d’actualitat i possibilita la creació de nous vincles, disminuint el sedentarisme i l’aïllament a domicili.

Les persones usuàries estan molt contents de fer aquesta activitat i han demanat poder-la realitzar assíduament, per la qual cosa s’ha decidit realitzar-la amb una periodicitat setmanal amb el mateix grup.

Donada la bona resposta del grup, en un futur pretenem que aquesta activitat la puguin realitzar amb autonomia sense la presència de la professional un altre dia de la setmana, així com que puguin realitzar altres activitats de forma conjunta.