PROJECTES I ACTIVITATS

ACTIVITATS

DIA MUNDIAL DE LA SALUT MENTAL

La Fundació participa activament en l'organització dels actes de celebració del Dia Mundial de la Salut Mental del Vallès Oriental que cada any es fan al voltant del dia 10 d'octubre. En aquesta jornada i en dies posteriors es realitzen diversos actes de sensibilització i difusió de la malaltia mental:

• Activitats de difusió per a escoles i infants
  • Activitats formatives per a professionals
  • Activitats culturals i d'oci
  • Activitats esportives
  • Activitats gastronòmiques

SETMANA DE VACANCES

Aquest programa facilita a les persones amb discapacitat per causa de malaltia mental l'accés a l'oci, la cultura i la natura a través de la participació en viatges de vacances. Permet que els beneficiaris accedeixin i gaudeixin del temps lliure, la qual cosa contribueix a millorar la seva qualitat de vida. A més, el programa contribueix també al procés de rehabilitació del col·lectiu en àrees com les relacions interpersonals, les habilitats socials, l'autonomia personal i social, l'autoestima i la participació social.

Tota persona té dret al descans i al lleure i, particularment, a una limitació raonable de la jornada de treball i a vacances periòdiques pagades. (article 27 Declaració Universal dels Drets Humans).

DIADES LÚDIQUES

Dins del programa d'activitats lúdiques l'entitat realitza dues trobades anuals entre les persones tutelades i els professionals del Servei de Tuteles, amb l'objectiu d'apropar a tots els agents implicats en la missió de l'entitat.

En la Diada d'Estiu, que compta amb el suport de l'Ajuntament de Llinars del Vallès, s'organitza una activitat a la piscina municipal seguida d'un àpat en un restaurant de la localitat.

La Diada d'Hivern es celebra en dates properes al Nadal. Es prepara una jornada lúdica en un entorn natural vinculat a la comarca; tots els assistents participen de forma activa en l'organització.

CONCURS DE POSTALS DE NADAL

Des de l'any 2003, la Fundació LAR promou la realització d'un concurs de postals de Nadal, amb l'objectiu que persones afectades per una malaltia mental puguin participar enviant els seus dissenys.

El concurs està obert a diferents serveis de salut mental de la província de Barcelona que participen amb la divulgació, la realització i l'exposició de dissenys.

De tots els participants es premien dos dels dissenys i el primer premi s'utilitza com a felicitació de Nadal de Fundació LAR.