30-04-2015

NOU PROTOCOL DĀ’HABITATGE PER A PERSONES AMB TRASTORNS DE SALUT MENTAL

El divendres dia 17 d’Abril es va celebrar al Palau de la Generalitat un acte públic on es va presentar el nou model d’habitatge per a les persones amb problemàtica de salut mental.

Va ser presentat pel Secretari de Govern, Sr. Jordi Baiget, el Conseller de Salut, Sr. Boi Ruiz, i la Consellera de Benestar Social i Família,  Sra. Neus Munté. Tots tres van destacar que aquesta iniciativa s’emmarca en el Pla Interdepertamental d’Atenció i Interacció Social i Sanitària, i van reconèixer les dificultats actuals de finançament que viu la Generalitat.

L’objectiu del nou protocol és el d’agilitzar i millorar l’accés als serveis d’habitatge de les persones afectades de trastorn mental.

Aquest document s’ha elaborat amb la col·laboració de Fòrum Salut Mental, l’Associació Catalana de Llars de Salut Mental, Barcelona Salut Mental, Salut Mental Catalunya, el Consorci Sanitari i Social de Catalunya i La Unió.

Una  de les novetats del protocol és la creació de Comissions Territorials formades per professionals del sector, que identificaran les singularitats dels usuaris, establiran criteris de priorització i potenciaran la coordinació.

Així mateix, aquest model ha permès consensuar un nou model de concertació amb major seguretat jurídica a les entitats prestadores de serveis, que faciliti la integració completa de persones amb trastorn mental sever.